PROJEKT PORTFOLIÓMENEDZSMENT ÉS PMO-K KRITIKUS KÉRDÉSEI
írta: Prónay Gábor dátum: 2015. június 19. 10:06:28Címkék: Projekt kultúra, projekt érettség, portfoliómenedzsment, projekt iroda, Project Management Office (PMO), PMO típusok (adminisztratív, bürokratikus, kompetencia vezérelt), stratégiai célok megvalósítása, üzleti igények priorizálása, projekt vezetők és szponzorok feladatai
A szervezetek, a fokozódó világgazdasági versenyben, előnyt jelentő új termékekkel/szolgáltatásokkal és egyre hatékonyabb működéssel próbálnak helytállni. Mindezek, a sokszor kockázatos törekvések, megkövetelik a projektmenedzsment alkalmazását és a sokoldalú projekt-program koordinálást, amit a portfoliómenedzsment tud megoldani. A menedzsment módszertan és megfelelő együttműködési kultúra mellett a sikerhez hatékony szervezeti felépítés szükséges, amit a projekt irodák (PMO-k) tudnak megvalósítani.
A ''2015. szeptember 17-i 25. PM Műhely (időpont : 16:00-18.00, helyszín : Bp. XI. Magyar Tudósok krt 2. BME I.ép. B.110 terem) vizsgálni kívánja a hatékonyan
megvalósuló portfoliómenedzsment és az abban közreműködő PMO-k feladatait, sikeres megvalósításuk feltételeit. A Műhely a résztvevők tapasztalatai alapján a hazai gyakorlatot
kívánja áttekinteni, keresve a jó megoldásokat illetve feltárva az elkerülendő tévutakat. A témát a Műhely résztvevői választották ki és a bevezető blog megírására
Fodor Andreát és Szalay Imrét kérték fel.
