A projektekben, akár a hétköznapi munkák során az emberek problémákat oldanak meg, változásokat kezelnek, új megoldásokon, lehetőségeken gondolkodnak. Biológiai tény, hogy az új helyzetek megoldása az agy legnagyobb erőfeszítéseit igénylő tevékenysége, ami idő és energia igényes folyamat. Ez a tevékenység rövidíthető, ha a megoldáson gondolkodó személy olyan hasonló helyzetek sikeres megoldásait hallja, olvassa, látja, amelyek a saját helyzetével valamilyen formában analógok. Több hasonló helyzet esetén alternatívákat, a megoldások ötvözeteként új megoldási minőségeket alkalmazhat. A tudásmegosztás lényege éppen abban rejlik, hogy a megoldandó helyzetekhez úgy állunk hozzá, hogy először a magunk és mások által alkalmazott megoldások között keresünk olyan helyzeteket, amelyek a lehető leginkább illeszkednek a saját helyzetünkhöz. Ezeknek az információknak a birtokában lényegesen egyszerűbb a saját megoldásunk kidolgozása, ugyanis láthatjuk, hogy korábban már hasonló helyzetekben milyen megoldások születtek és a megoldási alternatíváknak milyen eredménnyel végződtek. A hatékony tudásmegosztás jelentősen növeli az egyének kompetenciáját, javítja a kommunikáció és így a döntések hatékonyságát.

A 2014. február 20-i 18. PM Műhely feladatának tekinti, a tudásmenedzsment összetevőinek, megoldásainak, kritikus kérdéseinek áttekintése mellett rámutasson a projektmenedzsmentben való alkalmazás lehetőségeire és nehézségeire. A témát a Műhely résztvevői választották ki és a bevezető blog megírására Németh Gergely munka- és szervezetpszichológust (Corporate Values Szervezetfejlesztő) kérték fel, akit a blog írásban munkatársai Bodnár Attila és Salamon János pszichológusok segítettek

Olvasói sarok
[ 2011-09-23 ] PROJEKTEK KOMMUNIKÁCIÓS TERÜLETEI ÉS KRITIKUS KÉRDÉSEI - rg01
"[q=Ákos:]PM-ként mindig igyekszem elérni, hogy a szaké..."
[ 2010-05-21 ] Stratégia és projektmenedzsment - Balogh Kálmán
"== Innováció – vállalati stratégia – projektkultúra ==..."
További témák »
.