Hogyan járassuk le cégünket 5 perc alatt?

írta: Tóth Irén dátum: 2009. április 30. 05:29:59
Címkék: munkahely, image

A legelegánsabb székházban elhelyezkedő cég reputációját is pillanatok alatt tönkreteheti, ha az érkező partnerek vagy vendégek már a recepcióról hallják egy-egy munkatárs alapos ledorongolását, vagy éppen a recepciós hölgy hisztérikus magántelefonjait. Hiába a finom, elegáns környezet, a mások füle által is hallható belső élet percek alatt teljesen lerombolhatja az adott cégről költséges és nehéz munkával kialakított imaget.

A vendéglátásban – és az üzleti életben is – alapszabály, hogy belső dolgokat, privát beszélgetéseket lehetőleg nem a nagyközönség füle hallatára kell végezni. Ennek ellenére például nagyvállalatok recepcióin várakozó üzleti partnerek sokszor a tárgyalóig felérve sokkal többet megtudnak egy-egy cég belső életéről, mint amennyit a fogadó fél szeretne közölni velük. Néha még az is elég, ha a bejárat előtt dohányzó munkatársak közelében tartózkodik valaki – hallótávolságon belül.

Szakítok Józsival

A nyugati távközlési cég székházába állásinterjúra érkező Dalmában máig élnek annak a hideg, téli estének az emlékei. „Beléptem, és a recepciós éppen a sírással küszködve szakított a partnerével telefonon. Alig mertem odamenni, és elmondani milyen ügyben érkeztem, és amíg várakoztam, további (nem túl előnyös) információkat tudtam meg a kapcsolat problémáiról, majd kicsit később az éppen aktuális felmondásokról és fizetéscsökkenésekről. Végigcsináltam ugyan az interjúkat, sőt vicces módon pár héttel később kaptam egy telefont, hogy felvettek, rövidesen hívnak a részletekkel. Történt ez 2001-ben, azóta is várom a hívást – persze semmi kedvem nem lett volna odamenni”.

http://allas.mfor.hu/oneletrajz.html


Az Állásmustrának név nélkül nyilatkozó szakértők szerint hasonló esetre számos más helyen is akad példa. Véleményük szerint sokszor a partnerekkel elsőnek kapcsolatba kerülő recepciósokat nem szakmai tudás, hanem a minél olcsóbb ár alapján választják ki, aminek később az a következménye, hogy ilyen kellemetlen helyzetbe kerül a vállalat a külső tárgyalópartnerek előtt. Hasonló eset történt egy feltörekvő televíziós társaságnál is, ahol a stúdióbeszélgetésre érkező vendég érkezésére az asszisztens erős káromkodással reagált (meg kellett szakítania uzsonnáját), kár, hogy mindezt a vendég füle hallatára.

Kihallatszik a szőnyeg széle

Izgalmas perceket élt át egy telefonos ügyfélszolgálatot működtető cégnél állásinterjún járt Erika is, aki a kiváló munkakörülményeket és összetartó csapatot bemutató HR-es előadás után távozóban tapasztalhatta meg, milyen is, amikor a már ott dolgozó kollégákat meglehetősen közönséges hangnemben leteremtik. „Az egyébként nagyon kedves HR-es teljesen elvörösödött, és lent a kijáratnál a fülembe súgta, hogy inkább próbálkozzak máshol, egyébként ő is már a felmondási idejét tölti. Utána még láttam, hogy hónapokig hirdették az állásokat”.

Ezzel kapcsolatban érdemes figyelemmel lenni arra, hogy a legtöbb irodaházban az elválasztófalak gipszkartonból vannak, és sokszor az is ki, illetve áthallatszik amit az érintettek nem szeretnének – ezért a kiabálós-üvöltözős összeröffenéseket érdemes az ügyfélforgalomtól legtávolabbi helyen szervezni, bár még nemigen bizonyította be senki, hogy az emelt hangnemnek bármiféle érdemi teljesítménynövelő hatása lenne.

Amikor a főnök nem szalonképes

hirdetés
Különösen kis és közepes vállalkozásoknál szokott előfordulni, hogy bizony a vezetés sem éppen üzleti protokollból szerezte a diplomáját. A hitelezéssel foglalkozó vállalathoz első munkanapján marketingesként érkező Anna lába a földbe gyökerezett, amikor meglátta, hogy a vállalkozás vezetői az ügyféltérből is jól láthatóan kolbászt és szalonnát esznek a konyhában, a hitelre várakozók nagy derültségére.'' „Először azt hittem sarkon fordulok, és keresek egy másik állást, de nagy levegőt vettem, bementem a konyhába, becsuktam az ajtót, és elmagyaráztam, hogy lehet, hogy engem ugyan most azonnal ki is rúgnak, de itt komoly ügyfelek vannak, és ez pedig nem a hétvégi ház konyhája, ilyen alapon a wc-re is tehetnének üvegajtót. Egy pillanatra döbbenten néztek, de kapcsoltak, és elpakolták a finom hazait.”''


Érdekes az is, amikor az adott vezető a céghez éppen mackóban vagy esetleg rövidnadrágban és papucsban érkezik meg, majd a vevők füle hallatára elkezdi kioktatni az alkalmazottakat. „Az egyik budai bevásárlóközpont butikjában önfeledten válogattunk a ruhák között, amikor arra lettünk figyelmesek, hogy egy rosszul öltözött, izzadtságszagú úr emelt hangnemben kéri számon az alkalmazottakon az elmaradt takarítást. Volt aki csak szimplán távozott a kellemetlen helyzetből, mi azonban személyesen az úrnál fizethettünk, akinek megjegyeztük, hogy Nyugaton ezzel a stílussal mintegy fél napig tudná üzemeltetni butikját. Csak nézett ránk értetlenül, az alkalmazottai pedig alig tudták visszafojtani a nevetést. Hetekkel később láttuk, hogy az üzletbe eladókat keresnek - úgy látszik a színvonaltalan stílus előbb-utóbb megbosszulja magát” – emlékszik vissza Klári, aki csak egy pólót szeretett volna vásárolni.


hozzászólások
berkalkulator az mforon
Olvasói sarok
[ 2009-03-30 ] Van értelme a szombati munkanapnak? - arató márk
"Kedves Irén! Teljesen egyetértek az írásával. Emell..."
[ 2009-02-11 ] Illemkódex konferenciákra - supahstar*
"Konferencián az otthagyott somlói galuskás tálak ellop..."
[ 2009-02-11 ] Mik a jó értekezlet titkai? - supahstar*
"Az enyém 3 órára is, bár az első 10 után már csukva va..."
További témák »
.